Recuperi e restauri a San Giorgio su Legnano: l’Assunta di Bernardino Campi e Giovanni Battista Armenini (con una postilla per Filippo Abbiati) - Stefano Bruzzese - Vita e Pensiero - Articolo Arte Lombarda Vita e Pensiero

Recuperi e restauri a San Giorgio su Legnano: l’Assunta di Bernardino Campi e Giovanni Battista Armenini (con una postilla per Filippo Abbiati)

digital Recuperi e restauri a San Giorgio su Legnano: l’Assunta di Bernardino Campi e Giovanni Battista Armenini (con una postilla per Filippo Abbiati)
Articolo
rivista ARTE LOMBARDA
fascicolo ARTE LOMBARDA - 2012 - 3
titolo Recuperi e restauri a San Giorgio su Legnano: l’Assunta di Bernardino Campi e Giovanni Battista Armenini (con una postilla per Filippo Abbiati)
Autore
Editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 03-2012
issn 0004-3443 (stampa) | 2785-1117 (digitale)
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

Recoveries and restorations in San Giorgio su Legnano: Bernardino Campi and Giovanni Battista Armenini’s Assunta (with a note on Filippo Abbiati)

Through the examination of documents and sources of the time, the author could identify the Assumption of the Virgin on board in the parish church of San Giorgio su Legnano – a small town not far from Milan, on the route to Varese – as the remaining part of an altarpiece made according to a project by (and with notable interventions of) Bernardino Campi and Giovanni Battista Armenini, painter and art writer from Faenza. Until now, only one of work by Armenini was known, another Assumption of the Virgin, now part of the collection of the Pinacoteca Civica in Faenza. This painting is also taken into consideration in the article, as the author analyzes its style with the intention of tracing its sources and proposing a possible date of execution. In the appendix, another painting from the church of San Giorgio su Legnano, formerly attributed to Andrea Pozzo, is more properly identified as the work of Filippo Abbiati, thus suggesting further thoughts on local patronage between late-17th and early 18th Century.

Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookie necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookie policy.
Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie, consulta la cookie policy.
Chiudendo questo avviso, navigando in questa pagina, cliccando su un link o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie.

Acconsento