Il tuo browser non supporta JavaScript!

Vita e Pensiero

Il Maestro delle sculture di Viboldone nel percorso del Gotico lombardo digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
€ 6,00
La ricomposizione dei gruppi scultorei delle porte urbiche di Milano: nuove ricerche e proposte digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The six XIVth century portals of the city walls of Milan were adorned by really significant statues of saints flanking a Madonna and Child (partially ascribed to Giovanni di Balduccio and to the Maestro delle sculture di Viboldone together with their workshop), originally placed into tabernacles...
€ 6,00
I gruppi scultorei delle porte milanesi: una forma di comunicazione politica? digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The starting point of the essay are the stylistic and iconographic differences that mark the sculptures once placed above the six gates of medieval Milan...
€ 6,00
Il ‘progetto’ per la decorazione scultorea delle porte urbiche di Milano (XIV secolo) in una prospettiva comparativa digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
This paper focuses on the sculpted decoration of the city gates of Milan during the 14th century. The different theories about the iconography and the chronology of the sculpted groups are considered here from an historical perspective...
€ 6,00
Esperienza di cantiere e progettazione: la tradizione campionese e la bottega di Giovanni di Balduccio digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The argument of this article is that ‘essere campionesi’ (to be campionesi) has meant sharing a workshop experience, and how this one had to adapt, active in Milan with various type of clients, in the presence of the arrival of Florentine masters who had a great range of planning and operational knowledge...
€ 6,00
Nuovi materiali per la fortuna critica del Medioevo lombardo, intorno a Sebastiano Resta digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The article examines some episodes of artistic revival of the medieval Lombard art at the end of the 17th century in Milan, and focuses in particular on the Italian art dealer and connoisseur from Milan Sebastiano Resta (1635-1714), which introduces some problematic drawings...
€ 6,00
Le porte e le sculture della cinta muraria conservate nel Museo d’Arte Antica di Milano: nota sugli allestimenti digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The Museum of Ancient Art in Milan has a significant testimony of architectural elements and sculptures from the fortified walls of Milan...
€ 6,00
Il restauro della Madonna di Riozzo digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The high relief is carved from a single block of Candoglia marble by approximate weight of six quintals. The state of conservation had rather homogeneous characteristics: the sculptural surface was darkened by a layer of compact deposit whose thickness varied according to the position...
€ 6,00
Le sculture delle porte urbiche di Milano. Uno sguardo ravvicinato digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
The sculptures from the city gates of Milan, before their positioning in the Museum of Ancient Art of the Sforzesco Castle, have undergone several vicessitudes, which can be identified through careful observation of their condition...
€ 6,00
Il contesto storico di Riozzo e l’oratorio di San Rocco tra Quattro e Settecento digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 3
Anno: 2015
After an introduction to the tipically country character of Riozzo, and to his belonging, from the beginning, to the Visconti’s Milanese family, previously Aicardi (one branch of those was successfully named “Visconti of Riozzo”), we describe the history of the village, especially in relation to its lords: his purchase, with attached rights (1419), the construction of his church (1469), his promotion to feud (1616) and to marquisate (1657)...
€ 6,00
Per la natura morta a Bologna. Due aggiunte allo "pseudo-Vitali" digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 1-2
Anno: 2014
La storia della pittura di natura morta a Bologna presenta ancora molti punti oscuri.
€ 6,00
1730: una nuova facciata per San Vittore a Meda. Ricerche d'archivio sul cantiere del monastero brianzolo digital
formato: Articolo | ARTE LOMBARDA - 2014 - 1-2
Anno: 2014
«In quest’anno all’aprirsi della stagione si cominciò la nova facciata della chiesa esteriore»: così le cronache del monastero femminile benedettino di San Vittore a Meda annunciavano l’avvio nel 1730 dei lavori nella chiesa pubblica.
€ 6,00

Consulta l'archivio